KEVAD

Vajalikud vahendid: pildid, millel on päike, tuul, vihm, vihmavari, pilv, sinililled, mänguväljak

Tööjuhis õpetajale:

Tekstid iseloomustavad kevadist ilma. Näidake lastele tekstis kajastuvate ilmastikunähtuste pilte ja tutvustage sõnavara. Valige sobiv tekst ja kuulake seda lausete kaupa. Mõne iseloomustuse juures on ka valesid asju, paluge lastel tähelepanelikult kuulata ja need üles leida.

  • Paluge lastel nimetada tuttavaid sõnu ja neid piltidel näidata. Tutvustage uut sõnavara.
  • Jagage laste vahel ära rollid: päike, tuul, vihm, pilv, sinilill, tulp, nartsiss jne, kuulake teksti ja näidelge, missugune ilm täna on.
  • Katse „Pilved”

Näidake lastele erinevate pilvede pilte. Selgitage lastele, et pilved tekivad veeaurust, ja tehke katse. Näidake lastele peeglit ning öelge, et see on nagu selge taevas. Seejärel avage kuuma veega termos ja pange peegel selle kohale. Peegel muutub uduseks – tekivad pilved. Arutlege, kuidas tekivad pilved looduses.