SÜGIS

Vajalikud vahendid: pildid, millel on päike, pilv, värvilised lehed, tuul, vihm, udu, libe tee, vikerkaar, vihmavari, metsamarjad ja seened; numbrikaardid

Tööjuhis õpetajale:

Tekstid iseloomustavad sügisilma. Näidake lastele tekstis kajastuvate ilmastikunähtuste pilte ja tutvustage sõnavara. Valige sobiv tekst ja kuulake seda lausete kaupa. Mõne iseloomustuse juures on ka valesid asju, paluge lastel tähelepanelikult kuulata ja need üles leida.

  • Paluge lastel nimetada tuttavaid sõnu ja neid piltidel näidata. Tutvustage uut sõnavara.
  • Jagage laste vahel ära rollid: päike, tuul, vihm, pilv, lehed jne, kuulake teksti ja näidelge, missugune ilm täna on.
  • Jagage lastele ilma iseloomustavad pildid ja numbrikaardid ning paluge neil koostada ilmaennustus.
  • Mängige mängu „Imekott“.

Pange kotti ilmastikunähtustega piltsõnakaardid ja lisage paar mittesobivat pilti, näiteks mänguasi või loom. Iga laps võtab ühe pildi ning ütleb, mis on pildil ja kas talle meeldib, kui niisugune ilm on. Kui lapsele juhtub pilt, millel ei kujutata ilma, annavad teised talle ülesande, näiteks “Näita, kuidas puhub tugev tuul”, “Näita, kuidas tibutab vihma”.