Kuula dialoogi mitu korda ja vasta küsimustele. Koostage koos lastega sarnaseid dialooge.
Vasta küsimustele.
- Mis trennis käib Hannes?
- Mida teeb Hannese sõber?
- Mida poisid koos tegema hakkavad?
Kuula dialoogi mitu korda ja vasta küsimustele. Koostage koos lastega sarnaseid dialooge.
Vasta küsimustele.
Vajalikud vahendid: pildid, millel on valgusfoor, auto, buss, rong, laev, jalgratas, mootorratas, lennuk, lapsevanker
Tööjuhis õpetajale:
Tekstid tutvustavad transpordivahendeid. Näidake lastele erinevate transpordivahendite pilte ja tutvustage sõnavara. Valige sobiv tekst ja kuulake seda lausete kaupa. Andke lastele ülesanne kuulata transpordivahendite nimetusi ja neid piltidel näidata. Mõne iseloomustuse juures on ka valesid asju. Paluge lastel tähelepanelikult kuulata ja need üles leida.
Tehke rinnasildid, millel on transpordivahend ja selle nimetus. Iga laps valib endale sildi ja kinnitab rinda. Lapsed „sõidavad” mööda ruumi ringi, õpetaja märguande peale otsitakse endale paariline, kellelt küsitakse:
Sildid on lastel rinnas terve päeva jooksul.
Kuula sõnu, korrake neid kooris ja üksikult.
Kuula dialoogi mitu korda ja vasta küsimustele.
Vasta küsimustele.
Kuula dialoogi.
Vasta küsimustele.
Kuula ja näita.
Kuula ja tee.
Kuula väiteid, ütle kas väide on õige või vale.
Jutusta.
Moodustage dialooge teemal “Millega sa lasteaeda tulid?”.
Vajalikud vahendid: pildid, millele on kirjutatud nädalapäevad: esmaspäev, teisipäev, kolmapäev, neljapäev ja reede on sinised, laupäev ja pühapäev punased
Tööjuhis õpetajale:
Lapsed seisavad ringis ja õpetaja nimetab nädalapäeva, millest lugemist alustatakse. Esimene laps ütleb nädalapäeva ja viskab palli järgmisele lapsele, kes ütleb sellele järgneva nädalapäeva ja viskab palli kolmandale lapsele. Vahepeal ütleb õpetaja “Stopp!” ja nimetab uue päeva, millest lugemist alustatakse. Mäng kestab seni, kuni kõik lapsed on saanud mõne päeva nimetada.
Kuula ja korda.