Vajalikud vahendid: pildid, millel on ühe elukutse esindaja ja töö tegemiseks valikud tööriistad. Näiteks: kokk ja pott, kulp, nuga; õpetaja ja tahvel, raamat, arvuti; ehitaja ja kraana, haamer, kellu; jalgpallur ja jalgpall, jalgpallivärav; laulja ja mikrofon, noodid; kunstnik ja värvid, molbert; juuksur ja käärid, kamm, peegel jne.

Tööjuhis õpetajale:

  • Näidake ja nimetage elukutseid ning neile vajalikke töövahendeid.
  • Mängige mängu „Mõista, mõista, kes ma olen?”

Jagage lapsed kolme või nelja rühma ja andke igale rühmale ühe elukutse pilt. Rühm lepib kokku, kuidas elukutse esindajat jäljendada, ja valib juhtmängija, kes selle ette näitab, ning teised rühmad proovivad ära arvata. Julgustage lapsi küsimusi esitama, näiteks “Kas sa oled laulja?” jne. Matkijad jaatavad või eitavad, kuni elukutse on ära arvatud. Elukutsed võivad olla seotud kooli/lasteaia, vanemate tööga jne.