Kuula dialoogi.
Arhiiv
Näita, kus on värvid!
Kuula ja näita. Kuulake käsklusi ühekaupa ja laske lastel need täita.
Näita, kuidas sa joonistad!
Kuula ja tee.
- Kuulake käsklusi ühekaupa ja laske lastel need täita.
- Julgustage lapsi üksteisele sarnaseid käsklusi andma.
Vajalikud vahendid: tujumärgid, millel on õnnelik/rõõmus ja kurb, rahulik ja vihane, üllatunud/imestunud ja igavlev, hirmunud ja vihane nägu
Tööjuhis õpetajale:
Tekstid iseloomustavad meie tujusid ja meeleolusid. Näidake lastele meeleolusid kajastavaid pilte ja tutvustage sõnavara. Valige sobiv tekst ja kuulake seda lausete kaupa.
- Paluge lastel nimetada tuttavaid sõnu ja neid piltidel näidata. Tutvustage uut sõnavara.
- Väljendage oma miimika, kehakeele ja žestidega erinevaid emotsioone ja laske lastel leida sobivad pildid.
- Paluge lastel valida enda meeleolu kajastav pilt ja rääkida oma tujust. Julgustage ja suunake last seostama emotsioone neid tekitavate olukordadega ja kirjeldama emotsioonidega seotud olukordi.
- Mängige mängu „Tujumäng”.
Lapsed istuvad koos õpetajaga ringis, tujumärkidega karp käib käest kätte. Natukese aja pärast helistab õpetaja kellukest. Laps, kelle käes on parajasti tujumärkidega karp, avab karbi ja võtab sellest ühe tujumärgi. Laps näitab märki teistele, matkib näoilmet ja ütleb, millist tuju see väljendab. Ta räägib, kas ja mille pärast on tema täna või mõnel teisel päeval seda tunnet tundnud. Seejärel paneb ta märgi karpi tagasi. Karp liigub käest kätte, kuni õpetaja kellukest helistab ning märki valida ja rääkida saab mõni teine laps.
Vajalikud vahendid: nukumööbel või pildid, millel on laud, tool, voodi, kapp, riiul, raamat, vihik, mänguasjad, aken, uks, põrand, lagi, prügikast
Tööjuhis õpetajale:
- Näidake ja nimetage asju rühmas. Laske lastel esitada õpetajale küsimus „Mis see on?” ja vastake sellele.
Rühmaruum
Kuula ja korda.
- Rühmas või klassis olevaid asju nimetatakse ainsuses ja mitmuses. Kuulake ära sõnapaar ja näidake lastele selle tähendust.
Minu voodi
Kuula dialoogi mitu korda ja vasta küsimustele.
Vasta küsimustele.
- Kas tüdruku pidžaama peal on koerad või kassid?
- Kelle pidžaama peal on auto?
- Missugune on sinu pidžaama?
Laual on raamat
Kuula dialoogi.
Vasta küsimustele.
- Kas tüdruku laua peal on mänguasi või raamat?
- Kes on tüdruku raamatus?
- Missugused raamatud sulle meeldivad?
Näita, kus on mööbel!
Kuulake ja näita. Kuulake käsklusi ühekaupa ja laske lastel need täita.
Kuula ja tee.
- Kuulake käsklusi ühekaupa ja laske lastel need täita.
- Paluge lastel üksteisele sarnaseid käsklusi anda.
Jookse akna juurde!
Jutusta.
- Istuge toolile, vaadake ringi ja jutustage, missugused asjad on teie ümber. Iseloomustage asju suuruse, värvuse ja kasutusala järgi ning paluge lastel need üles leida. Näiteks:
- Siin on suur kapp. Kapp on helepruun ja kõrge. Kapis on paberid, pliiatsid ja värvid.
- See on väike valge riiul. Riiulil on mänguasjad: autod, traktorid, buss ja lennuk.