Arhiiv

Teeme süüa!

Kuula ja tee.

Kuulake käsklusi ja valmistage piltide või asjade abil erinevaid toite.
Paluge lastel rääkida, kas niisugune toit maitseb neile ja kui ei maitse, siis miks.

Vajalikud vahendid: nukuriided või pildid, millel on kleit, seelik, püksid, T-särk, jope, kampsun, pluus, teksad, botased, kummikud, sandaalid, tüdrukute kingad, poiste kingad

Tööjuhis õpetajale:

  • Näidake lastele riiete ja jalanõude pilte ning tutvustage sõnavara.
  • Paluge lastel valida pildid riietest ja jalanõudest, mida nad täna kannavad.
  • Paluge lastel riideid ja jalanõusid nimetada koos värvuse või mustriga.
  • Mängige mängu „Kes on kadunud?”.

Lapsed istuvad ringis ja õpetaja hakkab riietuse järgi iseloomustama üht last. Lapsed kuulavad ja jälgivad üksteist ning arvavad, kellest õpetaja räägib. Näiteks: “On kadunud laps, kellel on täna seljas valge T-särk ja sinised püksid. Sellel lapsel on jalas triibulised sokid ja rohelised sandaalid.”

Riided ja jalanõud.

Kuula ja korda.

  • Kuulake sõnu ja korrake neid kooris. Teisel või kolmandal kuulamisel laske lastel riiete ja jalanõude pildid kuulamise järgi tahvlile või vaibale panna.
  • Kuulake sõnu ükshaaval. Laps, kes viib kokku sõna ja pildi, saab pildi endale.
  • Korrake sõnu ning rühmitage need kahte rühma: riided ja jalanõud.

Lilleline kleit

Kuula dialoogi ja vasta küsimustele.

Vasta küsimustele.

  1. Kes paneb kleidi selga?
  2. Missugused riided meeldivad tüdrukule?

Kus mu püksid on?

Kuula dialoogi ja vasta küsimustele. Koostage lastega sarnaseid dialooge.

Vasta küsimustele.

  1. Kes otsis oma riideid?
  2. Kuhu vanaema ja vanaisa läksid?

Näita, kellel on seelik!

Kuula ja näita.

  • Kuulake käsklusi ühekaupa ja laske igal lapsel vastata.
  • Kuulake käsklusi ja moodustage lastega sarnaseid käsklusi.

Pane sokid jalga!

Kuula ja tee.

  • Kuulake käsklusi ja täitke need.
  • Suunake lapsi üksteisele sarnaseid käsklusi andma.

Vajalikud vahendid: pildid, millel on lapsed jooksmas, liivakastis mängimas, ujumas, palli mängimas, lilli korjamas, raamatut lugemas, arvuti taga mängimas, joonistamas, lugemas, rattaga sõitmas

Tööjuhis õpetajale:

  • Näidake lastele pilte ja esitage küsimus: „Kas sinule meeldib ujuda, mängida, palli mängida?” Harjutage täislausega vastamist: “Mulle meeldib liivakastis mängida!” jne.
  • Mängige mängu „Hakkame kõik”.

Lapsed jalutavad läbisegi ruumis ringi. Esimene laps astub kokkulepitud toolile ja hõikab ühe tegevuse, öeldes: „Hakkame kõik palli mängima!” Lapsed vastavad kooris: „Jaa, hakkame kõik palli mängima!” ja imiteerivad palli mängimist. Mängitakse, kuni keegi hüüab välja järgmise tegevuse, millele rühm reageerib samuti: „Jaa, hakkame kõik…”

Kindla sõnavara õppimiseks ja kordamiseks võite tegevuse väljapakkujale näidata pilti mingi tegevusega. Kui mäng läheb liiga kaootiliseks, pakkuge järgmiseks mõnd rahulikuma tempoga tegevust.

Vaba aeg

Kuula ja korda.

  • Kuulake sõnu ja fraase ning korrake neid kooris.
  • Paluge lastel kuuldud tegevuste pildid tahvlile või põrandale panna.

Mida sa teed?

Kuula dialoogi.

  • Kuulake dialoogi mitu korda ja vastake küsimustele.
  • Koostage koos lastega sarnaseid dialooge.

Vasta küsimustele.

  1. Mida teeb tüdruk?
  2. Mida teeb poiss?
  3. Mida lapsed tegema hakkavad?