Arhiiv

Otsi ja näita värve!

Kuula ja tee.

  • Kuulake käsklusi ühekaupa ja laske lastel need täita.
  • Paluge lastel üksteisele sarnaseid käsklusi anda.

 

 

Vajalikud vahendid: õppevahendid ja rühmas või klassis olev mööbel

Tööjuhis õpetajale:

  • Näidake lastele õppevahendeid ja mööblit ning nimetage neid.
  • Näidake lastele tegevusi ja nimetage neid.
  • Mäng „Pane laua peale!”

Õpetaja või juhtmängija annab lastele erinevaid käsklusi, lapsed täidavad ainult käsklusi „Pane laua peale!”. Teiste käskluste korral lapsed seisavad ja ei tee midagi. Näiteks: “Pane käed laua peale!” (täidavad käsklust), “Pane jalad tooli peale!” (ei täida käsklust).

Töökäsud

Kuula ja korda.

  • Esmakordsel kuulamisel näidake lastele ette, teisel ja kolmandal korral laske lastel endil fraaside tähendust näidata.

Istu laua taha!

Kuula dialoogi mitu korda ja vasta küsimustele.

Vasta küsimustele.

  1. Kas poiss pani lauale pliiatsid või kriidid?
  2. Kas poiss kleepis või joonistas kaardi?
  3. Kuhu poiss istus, kas laua peale või laua taha?

Tule appi!

Kuula dialoogi mitu korda ja vasta küsimustele.

Vasta küsimustele.

  1. Kelle kutsub õpetaja appi?
  2. Mida on vaja meisterdamiseks?
  3. Mida hakkavad lapsed meisterdama?
  4. Kas sulle meeldib meisterdada?

Näita, kus on töövahendid!

Kuula ja näita.

  • Kuulake käsklusi ühekaupa ja laske lastel need täita.
  • Paluge lastel üksteisele sarnaseid käsklusi anda.

Näita, kuidas sa istud!

Kuula ja tee.

  • Kuulake käsklusi ühekaupa ja laske lastel need täita.
  • Julgustage lapsi üksteisele sarnaseid käsklusi andma.

Vajalikud vahendid: õppevahendid või pildid, millel on värvid, pliiatsid, kriit, käärid, liim, paber, veetops

Tööjuhis õpetajale:

  • Näidake lastele õppevahendeid ja nimetage neid.
  • Pange õppevahendid lauale, nimetage neid kordamööda ja paluge lastel näidata, kus need on.
  • Näidake lastele, milleks õppevahendeid kasutatakse. Näiteks: “See on pliiats. Pliiatsiga ma joonistan.”
  • Mäng „Täidan, täidan laeva”

Laual või vaiba peal on õppevahendid. Lapsed loevad kooris „Täidan, täidan laeva!” ja esitavad küsimuse “Millega?”. Pärast iga lugemist võtab üks laps ühe vahendi ja vastab, näiteks “Pliiatsiga”. Mäng kordub, kuni kõik lapsed on saanud vastata.

Õppevahendid

Kuula ja korda.

  • Rühmas või klassis olevaid õppevahendeid nimetatakse ainsuses ja mitmuses. Kuulake ära sõnapaar ja näidake lastele selle tähendust.

Meisterdame päikese

Kuula dialoogi mitu korda ja vasta küsimustele.

Vasta küsimustele.

  1. Kas tüdruk meisterdab puud või päikest?
  2. Kas päikesele kleebiti kiired või lehed?
  3. Mitu silma, suud ja nina sa päikesele kleebid?
  4. Kas sulle meeldib rohkem meisterdada või joonistada?